نـاقـور سیـــــد

دستیارفعالان عرصه مهدویت وائمه

نـاقـور سیـــــد

دستیارفعالان عرصه مهدویت وائمه

روایت اول : حجت های خدا بر مردم پس از من ، دوازده نفرند

چهارشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۷:۵۷ ب.ظ

روایت اول : حجت های خدا بر مردم پس از من ، دوازده نفرند
1_ ((سعید بن جبیر)) از ((ابن عباس )) و او نیز از پیامبر آورده است که فرمود:
((ان خلفائی و اوصیائی و حجج الله علی الخلق بعدی لاثناعشر، اولهم اخی و آخرهم ولدی .
قیل : یا رسول الله ! و من اخوک ؟
قال (ص ): علی بن اءابی طالب .
قیل : و من ولدک ؟
قال (ص ): المهدی الذی یملاها _ ای یملاءها _ قسطا و عدلا کما ملئت جورا و ظلما. و الذی بعثنی بالحق بشیرا لو لم یبق من الدنیا الایوم واحد لطول الله ذلک الیوم حتی یخرج فیه ولدی المهدی ، فینزل روح الله عیسی بن مریم فیصلی خلفه و تشرق الارض بنور ربها و یبلغ سلطانه المشرق و المغرب )) (98)
یعنی : حضرت فرمودند:
((جانشینان من و حجت های خدا بر مردم پس از من ، دوازده نفرند، نخستین آنان برادر من و آخرین شان فرزندم می باشد.))
پرسیدند: ((برادر شما کیست ای پیامبر خدا؟))
فرمود: ((علی بن ابی طالب ))
پرسیدند: ((فرزندتان کیست ؟))
فرمود: ((فرزندم ، مهدی است و همو که زمین را لبریز از عدل و داد می کند، همانگونه که از ظلم و بیداد در آستانه ظهور او لبریز شده است .
بخدایی که مرا بحق و بشارت دهنده برانگیخت اگر از عمر دنیا تنها یک روز باقی مانده باشد، خداوند آن روز را آنقدر طولانی خواهد ساخت تا فرزندم مهدی علیه السلام در آن روز ظهور کند، آنگاه عیسی بن مریم از آسمان فرود می آید و به امامت او، نماز می گذارد و زمین را به نور پروردگارش نورباران می گردد و حکومت او به شرق و غرب گیتی گسترش می یابد و زمین در قلمرو عدالت و قدرت او قرار می گیرد.))

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی