نـاقـور سیـــــد

دستیارفعالان عرصه مهدویت وائمه

نـاقـور سیـــــد

دستیارفعالان عرصه مهدویت وائمه

سوره بقره، آیه 155

شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۰۷ ق.ظ

سوره بقره، آیه 155
و لنبلونکم بشی ء من الخوف و الجوع. و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات و بشر الصابرین.
و البته شما را به چیزی از ترس و گرسنگی و کمبودی از اموال و جانها و ثمرات می آزماییم و مژده ده صبر پیشگان را.
قال الصادق علیه السلام: لا بد ان یکون قدام قیام القائم سنة تجوع فیها الناس و یصیبهم خوف شدید من القتل و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات. و ان ذلک فی کتاب الله لبین. ثم تلا هذه الآیة. و لنبلونکم بشی ء من الخوف و الجوع...
امام صادق علیه السلام فرمود: به ناچار بیش از قیام قائم. سالی خواهد بود که مردم در آن گرسنگی کشند و ترس شدیدی از جهت کشتار به آنان رسد. و در اموال و جانها و میوه ها کمبودی حاصل گردد. و البته این مطلب در قرآن به روشنی آمده و سپس همین آیه را تلاوت فرمود. (1) .

پاورقی
(1) کتاب الغیبة، ص 132.

  • ناقورسید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی