نـاقـور سیـــــد

دستیارفعالان عرصه مهدویت وائمه

نـاقـور سیـــــد

دستیارفعالان عرصه مهدویت وائمه

عمل اوّل

شنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۰۸ ق.ظ

عمل اوّل
سیّد جلیل بن باقی در اختیار مصباح از حضرت صادق(ع) روایت کرده است که فرمود:
«هر کس بعد از هر نماز واجبی این دعا را بخواند بدرستی که امام (م ح م د) بن الحسن (ع) را در بیداری یا در خواب مشاهده خواهد کرد:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحیم
«اَللَّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانا صاحِبَ الزَّمانْ اَیْنَما کانَ وَ حَیْثُما کانَ مِنْ مَشارِقِ الْاَرْضِ وَ مَغارِبِها سَهْلِها وَ جَبَلِها عَنّی وَ عَنْ والِدَیَّ وَ عَنْ وَلَدی وَ اِخْوانِی التَّحِیَّةَ وَ السَّلاَم عَدَدَ خَلْقِ اللَّهِ وَ زِنَةَ عَرْشِ اللَّه وَ ما اَحْصاهُ کِتابُهُ وَ اَحاطَ بِهِ عِلْمُهُ اَللَّهُمَّ اِنّی اُجَدِّدُ لَهُ فی صَبیحَةِ هَذا الْیَوْم وَ ما عِشْتُ فیهِ مِنْ اَیَّامِ حَیاتی عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فی عُنُقی لا اَحوُلُ عَنْها وَ لا اَزوُلُ اَبَداً اَللَّهُمَّ اجْعَلْنی مِنْ اَنْصارِهِ وَ اَعْوانِهِ وَ الذَّابّینَ عَنْه وَ المُمْتَثلِینَ لِاَوامِرِهِ وِ نَواهیهِ فی اَیَّامِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ اَللَّهُمَّ فَاِنْ حَالَ بَیْنی وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الّذَی جَعَلْتَهُ عَلَی عِبَادِکَ حَتْماً مَقَْضِیّاً فَاَخْرِجْنی مِنْ قَبْری مُؤْتَزِراً کَفَنی شَاهِراً سَیْفی مُجَرَّداً قَناتی مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدَّاعی فِی الْحاضِرِ وَ الْبادی اَللَّهُمَّ اَرِنِی الطَّلْعَةَ الرَّشیدَة وَ الْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ وَاکْحُلْ بَصَری بِنَظْرَةٍ مِنّی اِلَیْهِ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ اَللَّهُمَّ اشْدُدْ اَزْرَهُ وَ قَوِّ ظَهْرَهُ وَ طَوِّلْ عُمْرَهُ وَ اعْمُرِ اللَّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ وَ اَحْیِ بِهِ عِبادَکَ فَاِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ «ظَهَرَ الْفَسادُ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ اَیْدِی النَّاسِ» فَاَظْهِرِ اللَّهُمَّ لَنا وَلِیِّکَ وَ ابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمَّی بِاسْمِ رَسوُلِکَ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ آلِهِ حَتّی لایَظْفَرَ بِشَیْ ءٍ مِنَ الْباطِلِ اِلَّا مَزَّقَهُ وَ یُحِقُّ اللَّهُ الْحَقَّ بِکَلَماتِهِ وَ یُحَقِّقَهُ
اَللَّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّة عَنْ هذِهِ الْاُمَّة بِظُهوُرِه اِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَریهُ قَریباً وَ صَلَّی اللَّهُ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ.»
( - بحارالانوار ج 86 ص 61 )
یعنی: «به نام خداوند بخشنده مهربان، خدایا! به مولایمان صاحب زمان هر جا و به هر صورتی که باشد در مشارق زمین و مغارب زمین، در همواریها و یا کوههای آن، از من و از پدر و مادرم و از فرزند و برادرانم، تحیّت و درود به اندازه خلق خدا و به سنگینی عرش خدا و هر آنچه کتاب خدا آن را در بر گرفته و علم او به آن احاطه دارد برسان.
خدایا! من در صبح امروز و هر روزی از ایّام زندگیم با او تجدید بیعت می کنم و پیمان او بر گردن من است، هرگز از آن برنگردم و این پیمان تا ابد زائل نگردد.
خداوندا! مرا از یاران و پشتیبانان او و از مدافعین و کسانی که دستورهایش را در روزگارش اطاعت می کنند و از چیزهایی که از آنها نهی کرده دوری می کنند و از به شهادت رسیدگان در رکابش، قرار بده.
خداوندا! اگر مرگی که بر بندگانت حتمی قرار داده ای بین من و او جدائی افکند پس مرا از قبرم بیرون بیاور در حالی که کفن پوشیده و شمشیرم از نیام کشیده و بالا رفته و نیزه ام برافراشته باشد در حالی که دعوتِ دعوت کننده را در شهر و روستا اجابت می کنم.
خداوندا! آن طلعت رشید و بلند را و آن شریف ستایش شده را به من نشان بده و چشم مرا با یکبار نگاه بسوی او سرمه بکش و در فرجش تعجیل کن و جایگاه ظهور و خروجش را آسان گردان.
خدایا! پشت او را محکم و قوی ساز و عمرش را طولانی کن.
خداوندا! بوسیله او شهرهایت را آبادان کن و بندگانت را بوسیله او حیات بخش بدرستی که تو فرمودی و کلامت حقّ است که فرمودی: «فساد در خشکی و دریا ظاهر شد بخاطر آنچه که مردم انجام دادند.» پس ای خدا! برای ما ولیّت و پسر دختر پیامبرت که همنام پیامبرت - که درود خدا بر او و آلش باد - است را ظاهر کن، تا اینکه هیچ باطلی نروید مگر اینکه آن را تکّه تکّه کند؛ و خداوند حقّ را با کلماتش محّقق ساخته و تثبیتش می کند.
خداوندا! با ظهور حضرت، غم و اندوه را از این امّت برطرف ساز بدرستی که مخالفان، فرج را دور می دانند و ما فرج را نزدیک می دانیم و درود خداوند بر محمّد و آل او.»
( - مؤلّف می گوید: این دعا نسخه های مختلف و سندهای فراوانی دارد که در بعضی از نسخه ها بیشتر و در برخی کمتر است. ابن طاووس روایت کرده که چهل صباح آن را بخوانند. این روایت در بین سایر روایات معتبرتر و مؤثّرتر است و بنابراین روایات دیگر را نقل نکردیم. )

  • ناقورسید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی