نـاقـور سیـــــد

دستیارفعالان عرصه مهدویت وائمه

نـاقـور سیـــــد

دستیارفعالان عرصه مهدویت وائمه

مقدمه

شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۲۵ ب.ظ

خداوند متعال با خلقت انسان، همواره پیامبرانی را برای هدایت و رهبری آنها گسیل داشته است که اولین آن پیامبران «آدم» و آخرین آنها حضرت ختمی مرتبت «محمد بن عبد الله (ص)» بود. هر چند این بزرگواران، بخصوص رسول اکرم (ص) در این باره، سعی بسیاری از خود نشان دادند، ولی هیچکدام نتوانستند نتیجه مطلوب را در زمان حیات خویش به دست آورند.
از این رو، بعد از پیامبر اسلام (ص) اصل امامت و وصایت امامان معصوم علیهم السلام پایه گذاری شده، و به امر الهی حضرت امیر المؤمنین علی (ع) به وصایت و جانشینی آن حضرت و پس از او نیز یازده تن از اولاد معصوم و بزرگوارش به ترتیب عهده دار امر امامت و خلافت شدند. اما متأسفانه این امامان نیز به دلایلی نتوانستند به آن نتیجه مطلوب دست یابند، تا این که مشیت الهی بر این تعلق گرفت که دوازدهمین پیشوای معصوم مسلمانان و شیعیان، حضرت امام مهدی (ع)، برای تحقق بخشیدن به آرزوی تمامی پیامبران و امامان معصوم علیهم السلام، در پس پرده غیبت به سر برد، تا روز موعود ظهور کرده، و با انقلاب خویش، یک حکومت واحد جهانی را تشکیل دهد.
برای معرفی این امام عظیم الشان (ع)، کتابهای بسیاری از دانشمندان و علمای اسلام- شیعه و سنی- به رشته تحریر در آمده است که هر کدام کوشیده اند به نوعی وظیفه خود را در این رابطه انجام دهند.

( صفحه 16)

آنچه در پی می آید، برگ سبزی است به ساحت مقدس آن امام موعود و منتظر، که سعی شده به سوالاتی که کم و بیش در بین مسلمانان مطرح است، پاسخی مناسب داده شود، بلکه از این طریق در سرعت انتقال به مطلب مورد نظر خواننده محترم مؤثر افتد.
لازم به ذکر است که این حقیر مدعی نیست که در این کتاب مطلب تازه ای ارائه داده است؛ لیکن ویژگی این کتاب در این است که سعی شده تا مطالب در قالبی نو و تازه، و در خور فهم عموم، بخصوص جوانان مشتاق، تحریر شود.
امید است این کتاب، مقبول امام زمان (ع) و مورد استفاده عاشقان و منتظران واقعی آن منتظر قرار گیرد.
«ربنا تقبل منا، و اجعلنا من اعوانه و انصاره».
علیرضا رجالی تهرانی
شعبان 1416/ دی ماه 1374

( صفحه 19)

  • ناقورسید

مقدمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی